Mikä Seppo on?

Seppo tuo pelillisyyttä mukaan opetukseen. Se on pedagoginen työkalu, jonka avulla motivoit ja aktivoit opiskelijoita oppimaan, olivat he sitten lähiopetuksessa tai etänä. Seppoon luot pelin opettamastasi aiheesta tai valitset valmiin pelin ja laitat opiskelijat ratkaisemaan tehtäviä yhdessä ja motivoivasti.

Seppoon kirjautuminen

Tredun Seppoon kirjautuminen
  • Seppoon kirjautumisen löydät Startti-sivulta
  • Tredun Seppo löytyy myös osoitteesta https://tredu.seppo.io/
  • Ylhäällä on painike Tredu kirjautuminen
  • Kirjaudu sisään Microsoftin @edu.tampere.fi-tunnuksillasi.

Tredun hyödyllisiä Seppo-linkkejä

Kuvituskuva Seppo-pelistä

Osaavan Tredun artikkelit

Jaa oma Seppo-pelisi muille tredulaisille!

22.07.2022|Kommentit pois päältä artikkelissa Jaa oma Seppo-pelisi muille tredulaisille!

Seppossa on nyt saatavilla myös Tredun yksityinen kirjasto Tredussa tehdyille Seppo-peleille. Voit siis jakaa pelisi omalle organisaatiollesi muille käyttöön ilman, että se näkyy kaikille Seppo-käyttäjille. Tämäkin on edelleen kuitenkin mahdollista. Pelin jakaminen käy helposti kun (lue lisää...)

  • Kaksi opiskelijaa pelaavat Seppo-peliä kännyköillä Mediapoliksen edustalla.

Mobiilipeli ulkona tuo vaihtelua opetukseen

11.04.2022|Kommentit pois päältä artikkelissa Mobiilipeli ulkona tuo vaihtelua opetukseen

Seppo-pelillisyysalusta on ollut Tredun toimipisteillä käytössä syksystä 2021 alkaen. Mobiilipeliä onkin otettu osaksi opetusta ja yhteisöllistä työtä. Yhteisöllistä työtä varten suunniteltu HYVINVOINNIN VALINTOJA -peli on kaikille toimipisteille tehty mobiilipeli, joka toimii karttapohjassa gps-paikantimella toimipisteen ympäristössä (lue lisää...)

Ota Seppon Sisältökirjaston valmiit pelit käyttöösi

10.02.2022|Kommentit pois päältä artikkelissa Ota Seppon Sisältökirjaston valmiit pelit käyttöösi

Seppo-pelialustalla on Sisältökirjasto, jossa on paljon valmiita pelejä, joita voit käyttää opetuksessasi. Se on myös helppo tapa aloittaa Seppon käyttö. Seppoon pääset Startti-sivulta ja sinne kirjaudutaan edu.tampere.fi -tunnuksilla. Sisältökirjaston pelejä voit hakea painamalla Etsi kirjastosta (lue lisää...)

  • kuvituskuva digitaidot

eTredu opastaa ja auttaa 360 -valokuvaamisessa

07.02.2022|Kommentit pois päältä artikkelissa eTredu opastaa ja auttaa 360 -valokuvaamisessa

Kaipaatko alallesi 360-kuvia ja alaan liittyvää kuvamateriaalia opetuskäyttöön? Olemme eTredu-tiimin kanssa käyneet viime- ja kuluvan vuoden aikana auttamassa 360 -materiaalin kuvaamisessa eri aloja. Olemme muun muassa kuvanneet ravintola- ja catering -alaa Santalahdentiellä, autoalaa Ajokinkujalla ja (lue lisää...)

Seppon avulla vaihtelua opetukseen

11.01.2022|Kommentit pois päältä artikkelissa Seppon avulla vaihtelua opetukseen

Seppo-pelillisyysalusta on ollut koko Tredulla käytössä syksystä 2021 alkaen. Alustalla on järjestetty pelejä niin Tredun kirjastoissa kuin Hyvinvointivirtaa-viikolla sekä uusien opiskelijoiden perehdytykseen. Osaavan Tredun Seppo-ohjeista löydät vinkkejä ja ohjeita kirjautumiseen jos haluat itse kokeilla Seppoa (lue lisää...)

  • Kaksi miestä juoksee metsäpolulla

Go Lukiot&Tredu Go! -Liikkuvan opiskelun kehittämishanke

16.03.2021|Kommentit pois päältä artikkelissa Go Lukiot&Tredu Go! -Liikkuvan opiskelun kehittämishanke

Tredussa ja Tampereen kaupungin lukioissa on edistetty Liikkuvan opiskelun hanketta Go Lukiot&Tredu Go! lukuvuoden 2020–2021 ajan. Lukuvuosi on kulunut vauhdilla, ja olemme Tredussa toteuttaneet eri toimipisteissä joko läsnäolo-opetusta tai hybridiopetusta koronatilanteen vaatimalla tavalla. Tällä on (lue lisää...)