Teamsiin on tullut tavallisen kokouksen ja Live-tapahtuman lisäksi mahdollisuus järjestää verkkoseminaari eli webinaari. Tämä on hyödyllinen erityisesti siinä tilanteessa, että haluat kerätä ennakkoilmoittautumisia ja ennakkotietoja osallistujista. Esimerkiksi projektien esittelytilaisuuksissa tämä voisi olla näppärä, sillä ilmoittautumislomaketta on helppo jakaa eri kanavissa linkkinä.

verkkoseminaari löytyy uusi kokous -painikkeen alta

Verkkoseminaarin ajastamisen voi aloittaa Teamsin kalenterista painamalla nuolta Uusi kokous -painikkeen vierestä.

Webinaarin ajastamisessa ei ole tavallisen kokouksen ajastamiseen verrattuna mitään kovin vaikeaa. Jos lisäksesi webinaarissa on muita esiintyjiä, kannattaa heidät lisätä heti aluksi. Ilmoittautumislomakkeeseen sen sijaan kannattaa nähdä vähän vaivaa ja aikaa, että se on mahdollisimman selkeä ja houkutteleva. Siihen voi lisätä esimerkiksi oman kuvan ja puhujien esittelyt. Lisää kenttä -painikkeesta voit lisätä omia avoimia kysymyksiä tai monivalintakysymyksiä valmiiden vaihtoehtojen lisäksi.

Ilmoittautumislomakkeen asetukset.

Esikatsele lomaketta verkossa ennen kuin julkaiset sen.